Wirtualna Asystentka i kwestie zabezpieczenia danych klientów
W obecnym cyfrowym świecie ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych aspektów, na który trzeba zwrócić szczególną uwagę, pracując w tym zawodzie. Przestrzeganie zasad zabezpieczania danych, buduje zaufanie ze strony klienta. Jak skutecznie dbać o prywatność i powierzone informacje?
- Świadomość wagi i znaczenia prywatności oraz poufności – świadome przestrzeganie zasad poufności i dyskrecja, zrozumienie jak cennym zasobem są przekazane nam dane klientów
- Zabezpieczenie dostępu do danych – stosowanie silnych haseł, korzystanie z weryfikacji dwuetapowej, aktualizowanie danych i systemu
- Bezpieczne systemy płatności – korzystanie z bezpiecznych systemów płatności, zapewniających szyfrowanie transakcji, jeśli jest to jeden z obowiązków, którym zajmuje się WA
- Bezpieczne przechowywanie danych – korzystanie z chmury z odpowiednimi protokołami bezpieczeństwa
- Odpowiednie narzędzia komunikacji – wykorzystywanie narzędzi komunikacyjnych zapewniających bezpieczne przesyłanie załączników itp.
- Przepisy prawne – znajomość przepisów RODO, dostosowywanie się do aktualnych przepisów prawnych i zmian
- Szkolenia z ochrony danych – dostępne są różne szkolenia online, dzięki którym dostarczana jest aktualna wiedza i najlepsze, polecane praktyki do wdrożenia w codziennej pracy
- Usuwanie niepotrzebnych danych – usuwanie danych klientów zgodnie z przepisami prawnymi
Budowanie trwałych relacji z klientem opartych na zaufaniu i wysokich standardach etycznych jest nierozłącznie związane z dbaniem o wszelkie dane klienta, które zostają przekazane do pracy Wirtualnej Asystentce. W związku z tym, że wciąż zmienia się otoczenie prawno-technologiczne proces ten jest nieustanny i powinno się śledzić pojawiające się nowości na bieżąco, aby przestrzegać odpowiednie i wymagane procedury.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
|